עו״ד ליאור אטקין
אנחנו נלחמות בשבילכם
  • יחס אישי וזמינות 24/7
  • ייצוג מסור, מקצועי וחסר פשרות
  • השגת התוצאה הטובה ביותר עבור כל לקוח
  • ניסיון רב בניהול תיקים מורכבים
עו״ד אריאל חברון

עורך דין צבאי, עורך דין פלילי, עו"ד אטקין חברון

על המשרד

משרד עורכי דין אטקין חברון הוא משרד בוטיק אשר מציע שירותים משפטיים בשני תחומים – דיני צבא ובטחון ומשפט פלילי. 

בראש המשרד עומדות עו”ד ליאור אטקין ועו”ד אריאל חברון אשר הקימו את המשרד לאחר שצברו ניסיון רב כאשר שירותו במשך שנים כסנגוריות בכירות בסנגוריה הצבאית. עו”ד אטקין ועו”ד חברון מייצגות חיילים וקצינים רבים במגוון רחב של עבירות פליליות תוך תחושת גאווה ושליחות. 

כל לקוחות המשרד, זוכים שעניינם המשפטי וכל קו הגנה אפשרי ייבחנו באופן מקצועי ומעמיק, במטרה לתפור חליפה מדויקת למידותיהם. אנו עומדים על מצבו המשפטי של כל לקוח לאשורו, ובונים אסטרטגיה משפטית שמשקפת את הסיכונים והסיכויים הקיימים בדרך לתוצאה האופטימלית עבורו. מאז ומעולם פעלנו מתוך אהבה למקצוע בו אנו עוסקות ומותך אמונה לפיה יש בכוחו של השירות המשפטי שאנו מספקות לשנות גורלות.

מאמרים בתחום משפט צבאי ומשפט פלילי

בין מערכת המשפט הצבאית והאזרחית ישנם הבדלים רבים. הבדלים אלה מקבלים ביטוי במישורים שונים של ההליך הפלילי, לכן יש צורך להיות מיוצג ע"י עורך דין צבאי בהליכים שמתנהלים בצבא.
לקריאה מורחבת
מדובר בעבירה צבאית ייחודית ואחת מהעבירות הנפוצות של חיילים שנדונות בפני הערכאות הצבאיות. חיילים המבצעים עריקות ונעדרים משירות צבאי נחלקים למספר קבוצות, אשר כולם מוגדרים כעריקים. עריקים משירות צבאי יכולים להיות משתמטים, עריקי בקו”ם, עריקים משירות סדיר, ועריקים משירות מילואים.
לקריאה מורחבת
בצבא קיימות שתי מערכות משפט המשלימות אחת את השנייה. המערכת הראשונה היא מערכת המשפט הפלילית הצבאית, היא פועלת במקביל למערכת המשפט הפלילית האזרחית וההליכים בה נפתחים בתום חקירה פלילית שערכת ע”י מצ”ח (משטרה צבאית חוקרת) ועם הגשת כתב אישום לערכאות השיפוט הצבאיות.
לקריאה מורחבת
שנים רבות הושרש במערכת המשפט הצבאית העיקרון לפיו יש לראות בחומרה שימוש של חיילים בסמים. החמרה זו מתייחסת הן לשימוש בסמים בנסיבות צבאיות והן בנסיבות אזרחיות.
לקריאה מורחבת
עריקות היא עבירת היעדר מן השירות הצבאי, מדובר בעבירה צבאית ייחודית ואחת מהעבירות הנפוצות של חיילים שנדונות בפני הערכאות הצבאיות.
לקריאה מורחבת
חקירת מצ”ח, נערכת ע"י המשטרה הצבאית החוקרת ומהווה את ראשיתו של הליך פלילי המתנהל כנגד חייל או קצין. במסגרת החקירה נאספות ראיות במטרה לאמת או להפריך את החשד.
לקריאה מורחבת
עורך דין צבאי, המתמחה בדיני צבא, הוא הגורם המקצועי והמומחה שמכיר היטב את מערכת המשפט הצבאית. עורך דין צבאי יודע להעניק למשרתי צה"ל ייצוג משפטי מקיף בכל ההליכים שמתנהלים בצבא.
לקריאה מורחבת
עורך דין צבאי צריך לדעת להכיר את החוקים, הפקודות והדינים הייחודיים לצבא בכדי להעניק ללקוח ייצוג משפטי שמותאם למערכת המשפט הצבאית וכן להכיר את הגורמים הרלוונטיים במערכת הצבאית.
לקריאה מורחבת
במדינת ישראל קיים חוק שירות חובה לפיו כל אזרח ותושב קבע חייב בגיוס לצה"ל, ואולם יש מי שמוחרגים מחובת הגיוס ומקבלים פטור משירות צבאי מסיבות שונות.
לקריאה מורחבת
הפרופיל הצבאי שנקבע לחייל או מועמד לשירות ביטחון (מלש"ב) עתיד ללוות אותו לאורך כל שנות שירותו הצבאי, גם במהלך שירות המילואים.
לקריאה מורחבת
במדינת ישראל קיים חוק גיוס חובה. כל אזרח או תושב קבע שהגיע לגיל 16 ייקרא להתחיל בהליכי מיון לצבא ולאחר מכן להתגייס לצבא, אלא אם קיבל פטור. מי שלא יגיע לגיוסו, ייחשב כמשתמט וצפוי להיעצר.
לקריאה מורחבת
עבירות סמים הוכרו על ידי בתי הדין הצבאיים כעבירות שבכוחן לפגוע בכוננות ובמשמעת הצבא. לכן, בצבא חלה מדיניות מחמירה בכל הנוגע למעצר וענישה בעבירות סמים.
לקריאה מורחבת
בצבא ישנו בסיס כליאה אחד הממוקם בבית ליד ומכונה כלא נווה צדק. בכלא הצבאי כלואים חיילים שנשפטו בדין משמעתי, חיילים שממתינים למשפט בבית דין צבאי או שנשפטו לעונש מאסר.
לקריאה מורחבת
פרופיל 21 הוא פרופיל שפוטר משירות צבאי על רקע רפואי או נפשי. יש מי שנקבע להם פרופיל 21 והם מבקשים לערער על הקביעה ולהעלות את הפרופיל ויש מי שמבקשים להוריד פרופיל בכדי לקבל פטור משירות.
לקריאה מורחבת
מאות רבות מהחקירות שנערכות במצ”ח (משטרה צבאית חוקרת) בכל שנה, הן בחשד לעבירות מעולם הסמים – סחר ותיווך בסמים, שימוש בסמים והחזקת סמים.
לקריאה מורחבת
מאות רבות מהחקירות שנערכות במצ”ח (משטרה צבאית חוקרת) בכל שנה, הן בחשד לעבירות מעולם הסמים – סחר ותיווך בסמים, שימוש בסמים והחזקת סמים.
לקריאה מורחבת
חקירת מצח
רוב החיילים שמגיעים לחקירת מצח נחקרים בפעם הראשונה בחייהם. כדאי להגיע מוכן לחקירה ולדעת מה מצפה לכם. לפני כל חקירה - חשוב להתייעץ עם עורך דין צבאי.
לקריאה מורחבת
חקירת מצח סמים
חקירת מצח סמים היא אירוע מורכב בעל השלכות משמעותיות. חייל שיש בעניינו ראיות כי ביצע עבירות סמים צפוי להיעצר, יוגש בעניינו כתב אישום והוא צפוי לעונש מאסר, בצד עונשים נלווים ורישום פלילי. לכן, יש חשיבות משמעותית לדברים שיעלו במסגרת החקירה, ויש להתייעץ עם עורך דין צבאי.
לקריאה מורחבת
עורך דין צבאי עריקות
עבירת היעדר מן השירות מתייחסת למצב בו חייל נעדר משירות ללא הצדק סביר. מדובר בעבירה צבאית ייחודית ואחת מהעבירות הנפוצות של חיילים שנדונות בפני הערכאות הצבאיות.
לקריאה מורחבת
המדריך לחקירת מצ"ח
פעמים רבות חיילים, גם הטובים ביותר, נקלעים לחקירת מצ”ח (משטרה צבאית חוקרת). לעיתים החיילים נקראים לחקירת מצ”ח, ולעיתים גרוע מכך, “נשלפים” בהפתעה מביתם או מבסיסם, ללא כל הכנה מוקדמת, ישר לתוך חדר החקירות. חקירת מצ”ח יכולה להיפתח בעניינו של כל משרת בצבא. לכן, חשוב שכל חייל יכיר את התוכן המופיע במאמר זה. המאמר כולל מספר כללים חשובים לקראת חקירת מצ”ח. קרוב שלכם נעצר? בסוף המאמר תמצאו גם כמה דרכי פעולה עבורכם.
לקריאה מורחבת
מעצר צבאי
בכל הנוגע למעצר בצבא, ההבדל בין מערכת המשפט הצבאית והאזרחית בולט במיוחד. שכן, להבדיל ממערכת המשפט האזרחית דיני המעצר הצבאיים מחמירים במיוחד - עילות המעצר הקיימות בצבא רבות יותר וחלופות המעצר מועטות ביחס לאזרחות. התוצאה היא שאם חייל חשוד או נאשם בביצוע עבירה, גדל הסיכוי שייעצר עד תום ההליכים המשפטיים עניינו.
לקריאה מורחבת
שקופית קודמת
שקופית הבאה

הצלחות והישגים

זיכוי משרת קבע בתיק שימוש בסמים
שחרור ממעצר בתיק סמים
17 ימי מאסר בלבד על 454 ימי עריקות
שחרור חייל שנחשד בעבירות סמים ממעצר